torsdag den 8. februar 2018

Dagens undervisning

I dag har vi haft en masse om didaktik.

- Flipped classroom: Dette begreb er egentlig ikke noget nyt, vi har gjort det længe med nu har det navn, eller rettere jeg ved hvad det hedder. Begrebet handler om videoinddragelse i undervisningen. Det kunne fx. være at eleverne skulle se en video hjemme som forberedelse til undervisningen, hvor de før oftest skulle læse. Eleverne skal inden undervinigen havde set en film så de er forberedt til undervisningen. Dette kan være en fordel da alle elever ikke lærer bedst ved at læse og måske kan vi nå nogle elever vi tidligere ikke nåede ved at anvende video. Det er specialet en fordel ved de elever der lærer bedst visuelt. Man kan lave en debat video, informations video osv. Digitale løsninger.

Man kan differentiere i videoerne, med rød, gul og grøn. For at eleverne vælger de rette opgaver kan man lægge en test ind og man kan skrive hvad eleven skal mestre for at vælge denne opgave. (Karin Svejstrup)

Når eleverne arbejder kan de arbejde i google dogs for at alle elever kan se hvad de andre laver i processen. Dette gør alle eleverne aktive og har mulighed for at præge arbejdet.

Man skal sikre os at alle elever kan komme på nettet. og har computer.

Henning Romme Lund har i sin bog Flipped classroom byggede det op på Blooms taksonomi. 



- Blendet learning: Dette begreb omhandler tilstedeværelse. Elever der måske arbejder på skolen 1 dag og 4 dage arbejder de hjemme. det er læring hvor eleverne både arbejder hjemme og på skolen. Vi synes det er fedt, men desværre er det sådan at mange skolers retningslinjer er at eleverne skal være tilstede og det kan være problematisk.


Et nyt begreb er "Gamefikation" det betyder at lege det ind.

Teorier og oversigter, teoretiker som er fremme: 
Jesper - Digital dannelse
Ole Sejer Iversen - Perspektiver på IT

TPACK - Teknologisk, Pædagogisk, Fagfaglig og viden.



Billedresultat for tpack










1 kommentar:

Mathildes digiblog: E-learning

Mathildes digiblog: E-learning : Oplæg til undervisning på industrioperatøruddannelsen.