Hvad er godt og hvad er skidt. Jeg har de sidste dage været
igennem et asynkront online forløb og mens jeg på ingen måde troede det kunne
være mig, må jeg indrømme et det virkelig er mig. Det har givet mig så mange
gode ting. Jeg har haft frihed. Jeg har kunne lave de opgaver jeg selv skulle
ligge op når det passede mig. Det betyder familie og venner har kunne komme i
første række. Jeg har lavet mere end jeg har behøvet fordi jeg blev inspireret
og det har givet mening for mig. Så ingen tvivl asynkrone læringforløb er
fantastiske for mig men det kræver stor disciplin. Man skal kunne læse og
studere selv. Man skal have lidt styr på it, og man skal have lyst til læring
selvstændigt. Her sidder vi og læser en masse om at vi lærer når vi er i
fællesskab, i online forløb kan man virkelig være fragmenteret fra de andre og
dog synes jeg virkelig at jeg har lærer noget. Jeg fik jo også feedback på mine
opgaver og det var dejligt. Jeg tror hvis jeg kun var overladt til mig selv,
ville jeg miste motivationen til sidst.
Undervisningsmaterialet var let at gå til, jeg havde fået en
god introduktion og jeg havde styr på det. Det er en forudsætning for at
udfører opgaven. Jeg vidste meget om materialet og teoretikerne i forvejen, og
det var skønt at få skrevet en masse ned omkring det. Det er også dejligt at
have noterne online og nedskrevet.
Skulle jeg lærer et praktisk gøremål f.eks. at vaske en dame
forneden og skulle jeg øve mig i det, kunne online forløbet ikke benyttes.
Tak for kampen idag Bettina. vi kom da hele igennem! :-) og Tak for god og konstruktiv feed back, med gode ideer. Jeg er altså stadig ret imponeret af din blog.:-)
SvarSletDette er en test på at finde ud af at kunne linke til en andens blog - i dette tilfælde til Bttinas
SvarSletdet virker :)
Slet