torsdag den 18. januar 2018

Teori - praksis forholdet på erhvervs-skolerne




Billedresultat for simulations undervisning

Jeg starter på mandag 1 nye klasser med 32 elever op på social og sundhedsassistent uddannelsen. Dette gør jeg i samarbejde med en af mine kollegaer. Alle eleverne i klassen kommer fra en grundforløb rettet mod sosu-uddannelserne. Det er meget få af eleverne der har praksis erfaring og de færreste ved hvordan praksis ser ud. de er på skole i 5 uger også skal de ud og varetage opgaver fra praksis. Hvordan får jeg praksis ind i undervisningen, når eleverne ikke har nogle erfaringer eller billeder på praksis. Og hvordan påvirker det eleverne og undervisningen at eleverne ikke har praksis erfaring.
I praksis forventer de at eleverne om 5 uger kommer ud og varetage komplekse opgaver med komplekse borgerforløb.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Mathildes digiblog: E-learning

Mathildes digiblog: E-learning : Oplæg til undervisning på industrioperatøruddannelsen.